ورزش

 محسن ترکی که گفته می‌شد به دلیل مصدومیت در لیگ برتر ایران قضاوت نمی‌کند هفته آینده در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود.

خبرگزاری فارس: محسن ترکی همچنان در آسیا قضاوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود اعلام مسئولان دپارتمان داوری مبنی بر مصدومیت محسن ترکی و اینکه این داور به دلیل مصدومیت در لیگ برتر ایران قضاوت نمی‌کند، محسن ترکی چهارشنبه هفته آینده چهارم اردیبهشت ماه دیدار دو تیم اوراواردز از ژاپن و گوآنگ جو چین را سوت خواهد زد. این ابلاغیه ای است که از سوی AFC رسیده است.

باید دید ترکی که گفته می شود مصدوم است برای قضاوت این مسابقه راهی ژاپن می شود یا خیر.

محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری نیز کمک‌های او در این مسابقه از لیگ قهرمانان آسیا هستند.

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, :: 9:40 :: نويسنده : مهدی فرخانی

هافبک بارسلونا به شدت از عملکرد داور مسابقه در تساوي 2 بر 2 شب گذشته تيمش مقابل پاري‌سن‌ژرمن در دور رفت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا انتقاد کرد.

 به گزارش فارس،بارسلونا شب گذشته با گل‌هاي مسي و ژاوي (از روي نقطه پنالتي) پاري‌سن‌ژرمن را در خانه متوقف کرد؛ اما عملکرد داوري در اين ديدار بسيار سوال برانگيز بود.

علاوه بر جوردي رورا، دستيار ويلانووا بازيکنان اين تيم نيز نسبت به داوري انتقاد کردند.
سرخيو بوسکتس در اين باره اظهار داشت: غيرممکن است که داور نديده باشد که گل زلاتان در موقعيت آفسايد به ثمر رسيده است زيرا او يکي 2 متر جلوتر بود.
آندرس اينيستا در پاسخ به اشتباه داور روي گل زلاتان گفت: فوتبال مملو از اشتباهات و تصميمات مشکل است. تيم ما بازي عالي را به نمايش گذاشت.
دور برگشت ديدار دو تيم چهارشنبه آينده در نيوکمپ برگزار مي‌شود و به نظر مي‌رسد بارسلونا ليونل مسي و ماسکرانو را به دليل مصدوميت در اين ديدار، در اختيار نداشته باشد.

قابل توجه ماسکرانو بایستی این را بگویم که درسته که همه دیدیم گل در موقعیت افساید زده شد این که گفته بشه غیر ممکن هست کمک داور افساید را ندیده باشد اشتباه است کمک داور بازی تمرکز لازم در هنگام شوتی که به تیرک خور را نداشت و ایشان نتوانست تمرکز کند که ایا زلاتان در هنگام زدن ضربه درموقعیت افساید بود یا نه برای همین خاطر مرتکب اشتباه شد.

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, :: 9:39 :: نويسنده : مهدی فرخانی

 

سمينار داوران وسط کانديداي قضاوت در جام جهاني 2014 برزيل 4 تا 10 خرداد 92 در ريودوژانيرو برزيل برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سايت رسمي فدراسيون، اين سمينار مخصوص داوران وسط جام جهاني بوده و از 4 تا 10 خرداد امسال در ريودوژانيروي برزيل برگزار مي شود. در اين سمينار 52 داور از نقاط مختلف جهان حضور دارند و از آسيا 7 داور به اين سمينار خواهند رفت.

از ايران عليرضا فغاني، از امارات علي حامد البداوي، از عربستان خالد ابراهيم القدمي، از ازبکستان روشن ايرماتوف؛ از ژاپن يويچي نيشي مورا، از بحرين نواف عبدالله غايت شکرالله و از استراليا بنيامين جان ويليامز در سمينار داوران جام جهاني حضور پيدا خواهند کرد.

از قاره آفريقا 7 داور، از شمال، مرکز آمريکا و حوزه درياي کارائيب يا همان کونکاکاف هم 7 داور، از آمريکاي جنوبي 10 داور، از قاره اقيانوسيه دو داور و از اروپا 19 داور در سمينار حضور خواهند داشت.

در اين سمينار کارگاههاي مختلف براي داوران وسط برگزار مي شود و همچنين از آنها تستهاي مختلف بدني، فيزيکي و تستهاي قضاوت در حين بازي و تستهاي تئوري قوانين بازي به زبان انگليسي و همچنين آزمون ويديويي تشخيص صحنه هاي خطا برگزار مي شود.

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, :: 9:37 :: نويسنده : مهدی فرخانی

 

کارشناس داوري کشورمان گفت: داور کره اي به اشتباه گل صحيح ايران را خطا اعلام کرد و يک پنالتي اشتباه به ضرر تيم ملي اعلام کرد.

علي خسروي در خصوص عملکرد لي مينهو داور کره اي ديدار کويت و ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: بلايي که چندي پيش اين داور سر سپاهان آورد در اين بازي سر تيم ملي آورد و قضاوت او يکي از دلايل عمده از دست دادن پيروزي توسط تيم ملي ايران بود.

وي در مورد دليل اين صحبتش اظهار داشت: پنالتي را مهاجم کويت از داور گرفت در حالي که اصلاً در آن صحنه خطاي پنالتي رخ نداد. گل دوم ايران هم که توسط رضا قوچان نژاد به ثمر رسيد به اشتباه توسط داور مردود اعلام شد.

به گزارش مهر، کارشناس داوري ايران اضافه کرد: من نمي گويم اين داور کره اي اشتباهاتش تعمدي بود اما او در تشخيص خطاها اکثراً دچار اشتباه مي شود. اين در شرايطي است که اين داور جزو داوران اليت آسيا و کانديداي قضاوت در جام جهاني است.

خسروي خاطرنشان کرد: افرادي که ادعا دارند با لابي در کميته داوران AFC براي داوران و ناظران ايران کارهاي مثبتي انجام مي دهند قدري هم از لابي هايشان براي استفاده از داوران بهتر در بازي هاي تيم ملي استفاده مي کردند.

وي با اشاره به ديدار حساس تيم ملي قطر و ايران در هفته هشتم از مرحله انتخابي جام جهاني تاکيد کرد: بازنده آن ديدار ممکن است حتي شانس حضور در بازي پلي آف را هم از دست بدهد به همين دليل از همين فردا مسئولان وزارت ورزش، مسئولان فدراسيون و اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال بايد لابي هاي خود را با مسئولان AFC براي انتخاب يک تيم داوري خوب جهت قضاوت آن ديدار مهم به کار ببندند تا اشتباهات داور همانند بازي با کويت به راحتي پيروزي را از تيم ملي نگيرد.

کارشناس داوري ايران تنها نيشيموراي ژاپني را شايسته قضاوت در آن بازي دانست و در پايان گفت: حتي مسئولان فوتبال ايران مي توانند از AFC درخواست کنند آن بازي مهم را يک داور اروپايي قضاوت کند تا تيم ملي بتواند در اين مسابقه حقش را بگيرد و اشتباهات داوري براي ايران در آن بازي مهم دردسرساز نشود. اين مساله نياز به يک جلسه اضطراري ميان مسئولان رده بالاي ورزش و فوتبال دارد تا در آن بازي مهم تيم ملي ايران از داوري ضربه نخورد.

اگر حرفهای اقای خسروی را قبول کنیم و ان را به بازیهای لیگ که خود ایشان هم تا یه مدت پیش داورش بود تعمیم دهیم بایستی به تیمهای لیگی هم چنین حقی را داد ماشالله اشتباهات براداران داور تو این چند مدت کم نبوده اقای خسروی بازی همین هست یه زمانی میشه بازی ایران و ازبکستان در ازبکستان که گل مسلم ازبکها نادیده گرفته شد. پس نبایستی تا زمانی که به نفعمان اشتباه سهوی میشه  در صدد بسیج برای حمایت تیم ملی شد.

پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 201
بازدید کل : 287320
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1