چه طور با گرفتگی عضلانی مبارزه کنیم؟
ورزش


صبحكه از خواب بیدار می‌شویداگر به علت درد و گرفتگی عضلات گردن نتوانیدسرتان را بچرخانید چه می‌كنید؟
تا به‌حال برایتان پیش آمده كه حین انجام كارهای عادی روزانه، به‌طورناگهانی دچار درد شدیدی در قسمتی از بدنتان ‌شوید؛ مثلا وقتی خم شده‌ایدتا شیئی را از روی زمین بردارید یا هنگامی كه سرتان را موقع خروج ازپاركینگ برای احتیاط و نگاه‌كردن به عقب بر‌گردانده‌اید؟ حتی ممكن استتنها بعد از كش‌دادن بدنتان پس از یك سفر هوایی طولانی، دچار این نوعدردهای ناگهانی شدید شوید. این دردها معمولا آن‌قدر شدید هستند كه شایدحتی به سختی بتوانید از جایتان تكان بخورید زیرا ماهیچه‌های اطراف ستونفقرات، از قوی‌ترین و در عین حال كاربردی‌ترین نقاط بدن هستند و گرفتگیآنها می‌تواند منجر به بروز دردهای ناراحت‌كننده در ناحیه پشت و گردن شود.
گرفتگی عضلات یكی از شایع‌ترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراداست. این درد اگرچه گاهی با بعضی روش‌های سنتی معمول هم قابل كنترل است ونیازی به درمان از طریق روش‌های جراحی ندارد اما در صورت مشاهده بعضیعلائم باید سریعا به پزشك مراجعه كنید.
گرفتگی عضلات یكی از عكس‌العمل‌های حفاظتی و طبیعی بدن نسبت به مشكلاتیاست كه در ماهیچه یا رشته‌های عصبی اطراف آن پیش آمده است. گرفتگی پشتممكن است به دلایل مختلفی بروز كند. معمولا حركات ناگهانی نامناسب ممكناست باعث كشش‌های شدید در بافت ماهیچه‌ای و عصبی این قسمت شده و درد وناراحتی‌ای برای ما ایجاد كند. این گرفتگی عضلات پشت گاهی هم می‌تواندنشانه‌ای از وجود صدمات و مشكلات در قسمت‌های درونی خود ستون فقرات مثلمهره‌ها یا دیسك‌ها و زردپی‌ها (رشته‌های پیوندی كه مهره‌ها را به هماتصال می‌دهند) باشد.



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 287314
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1